Page 9 - Report 1992-2001 ΧΩΡΙΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΙΑ
P. 9
• ∆ηµιουργία ηλεκτρονικής βιβλιοθήκης και σύνδεση της µε φορείς και οργανισµούς του εσωτερικού και εξωτερικού. • Εκδόσεις (η συνεχής ενηµέρωση και ο εµπλουτισµός της κωδικοποίησης των συλλογικών ρυθµίσεων, ετήσια έκθεση, εκλαικευµένες εκδόσεις όπως κώδικες πρακτικής κλπ). • Τεχνική στήριξη των Μερών, και των Μ-∆ µε τη δηµιουργία βάσης δεδοµένων µε τους όρους των συλλογικών ρυθµίσεων µε βάση το έργο της κωδικοποίησης, εξειδικευµένου προγράµµατος µε την εξέλιξη των αποδοχών των συλλογικών ρυθµίσεων κλπ. • Ανάπτυξη ερευνητικής-µελετητικής δραστηριότητας στο γνωστικό αντικείµενο του Οργανισµού. • Ανάπτυξη συνεργασιών µε αντίστοιχους προς εµάς οργανισµούς (ΑCAS, ∆.Γ.Ε. κ.λπ.) 1. Εκπαίδευση (σεµινάρια σε κεντρικό & περιφερειακό επίπεδο) Ο νόµος 1876/90, στο πλαίσιο καθιέρωσης ενός αποκεντρωµένου συστήµατος επάλληλης διαπραγµάτευσης για το σύνολο των θεµάτων των εργασιακών σχέσεων, προέβλεψε ως φορέα υλοποίησης του τον Οργανισµό Μεσολάβησης και ∆ιαιτησίας, και βασικό του όργανο τη σύσταση ενός Σώµατος ανεξάρτητων Μεσολαβητών και ∆ιαιτητών. Ως έργο του Σώµατος έθεσε την παροχή υπηρεσιών Μεσολάβησης και ∆ιαιτησίας για την ανάπτυξη του κοινωνικού διαλόγου µέσα από τη διαπραγµάτευση και τέλος την επίλυση των συλλογικών διαφορών και την άµβλυνση των κοινωνικών συγκρούσεων. Ως προϋπόθεση επιτυχούς λειτουργίας και συµβολής του Οργανισµού στο πλαίσιο που περιγράφεται ανωτέρω, τίθεται αφενός η ύπαρξη ενηµέρωσης και γνώσης του αντικειµένου του σε όλο το φάσµα των εµπλεκοµένων φορέων και αφετέρου σε όλες τις περιοχές που δραστηριοποιούνται αυτοί. Ετσι, παράλληλα µε τις κύριες δραστηριότητές του ο Οργανισµός, σχεδίασε και καθιέρωσε ένα ευρύ εκπαιδευτικό ενηµερωτικό πρόγραµµα πανελλαδικής εµβέλειας, ώστε µέσα από τη θεµατολογία και την υλοποίησή του να καταστούν κοινωνοί του αντικειµένου και των δυνατοτήτων του, όσο το δυνατόν περισσότεροι εκπρόσωποι και στελέχη συνδικαλιστικών & επαγγελµατικών οργανώσεων. Η εκπαιδευτική δραστηριότητα του Οργανισµού από το 1992 έως σήµερα βασίζεται σε δύο άξονες: ο πρώτος αφορά τη διοργάνωση σεµιναρίων στο κέντρο (Αθήνα) και ο δεύτερος στη διοργάνωση σεµιναρίων στην περιφέρεια, σε διάφορες πόλεις της Ελλάδας. Το εκπαιδευτικό έργο του Οργανισµού στο κέντρο ξεκίνησε µε σκοπό την επιµόρφωση και ενηµέρωση των εκπροσώπων των µερών, που εµπλέκονται σε συλλογικές διαπραγµατεύσεις, σε θέµατα που τα αφορούν, προκειµένου να προωθηθεί ο µεταξύ τους διάλογος, αλλά και να αποκτήσουν βαθύτερη γνώση των δικαιωµάτων και των συµφερόντων τους, ώστε να έχουν καλύτερη διαπραγµατευτική ικανότητα και τεκµηρίωση. Είναι γεγονός ότι ήταν η πρώτη φορά που διοργανώνονταν ηµερίδες µε κοινή συµµετοχή εκπροσώπων των 9 Απολογισµός έργου Ο.ΜΕ.∆. 1992-2001
   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14