Page 69 - praktika_eu_conf
        P. 69
     
       	          esot_tel_omed_tt    31-01-11    15:54    ™ÂÏ›‰·67                                                  E ισηγητής :  ∆ IONYΣHΣ  Γ P A B A PHΣ                  Aναλυτική εισήγηση                     Θα ήθελα κατ’ αρaάς να συγaαρώ τν O.ME.∆. για τη διργάνωση αυτύ τυ Συ-                  νεδρίυ και να ευaαριστήσω τν Πρ εδρ Kαθηγητή Γιώργ Kυκυλέ και τα στελέ-                  aη τυ Oργανισµύ για την τιµητική πρ σκληση.                     πως αντιλαµάνεστε, έaυν ήδη πρηγηθεί δύ αρκετά ενδια+έρυσες εισηγή-                  σεις µε απτέλεσµα να έaει περιριστεί τ σ  «ω+έλιµς» aρ νς,  σ και τ εύρς                  της δικής µυ εισήγησης. Για τ λ γ αυτ  θα επιaειρήσω να είµαι σύντµς και να ε-                  στιάσω σε ρισµένες πτυaές της κρίσης, ι πίες κατά την άπψή µυ δεν έaυν α-                  κ µα θεµατπιηθεί ή/και αναλυθεί επαρκώς.                     A+ετηρία των σκέψεων και των θέσεων πυ θα πρσπαθήσω να παρυσιάσω εί-                  ναι ένα ερώτηµα. Συγκεκριµένα: «Πώς µπρύµε να σκε+τύµε την κρίση;». ∆ηλαδή                  κάτω απ  πιυς  ρυς µπρύµε να αντιλη+θύµε αυτ  τ απρσδ κητ, εκ πρώ-                  της  ψεως, +αιν µεν, τ πί ίσως αλλάhει δραστικά τν τρ π της bωής µας;                     Mέaρι σήµερα,η κρίση µε τη µρ+ή πυ εκδηλώθηκε στην Eλλάδα µας παρυσιά-                  bεται σαν ένα δίληµµα, σαν µία διασταύρωση  πυ είµαστε αναγκασµένι να επιλέ-                  hυµε ανάµεσα σε δύ µνπάτια: αυτ  της δηµσινµικής εhυγίανσης ή τ άλλ                  της ύ+εσης.Kαι +αίνεται  τι η ίδια η σκέψη µας για αρκετ  aρνικ  διάστηµα θα πα-                  ραµείνει εγκλωισµένη στ δίληµµα αυτ . Eάν, ωστ σ, δεaθύµε  τι και τ παρα-                  πάνω δίληµµα είναι συνέπεια της ίδιας της κρίσης,τ τε θα έaυµε κάνει τ πρώτ ή-                  µα ώστε να αντιλη+θύµε  aι µ ν τις πραγµατικές της διαστάσεις αλλά και εναλλα-                  κτικές δι δυς «εh δυ» απ  αυτήν.                     H κρίση, ως ικνµική κρίση, δηγεί αναπ +ευκτα σε καταστρ+ή ικνµικών                  αhιών.Tέτιες ικνµικές αhίες είναι τ ανθρώπιν δυναµικ , πάγια κε+άλαια και                  µηaανήµατα αλλά και υπδµές.                     H κρίση, ωστ σ, δεν είναι αµιγώς ικνµικ  +αιν µεν -εάν πράγµατι ήταν, τ -                  τε ι λύσεις θα ήταν εύκλα διαθέσιµες. Kατά καν να, η εκδήλωση µιας ικνµικής                  κρίσης δηγεί και σε καταστρ+ή πλιτισµικών κεκτηµένων,  πως είναι ι δηµκρα-                  τικί πλιτικί θεσµί, ι αλληλέγγυες κινωνικές σaέσεις και η δύναµη πυ έaει τ                  ανθρώπιν πνεύµα  aι µ ν να αναστaάbεται αλλά και να σκέ+τεται. Eπιστρέ+-                  ντας στ σηµεί πυ µας ενδια+έρει και θέλω εh αρaής να τνίσω η κρίση είναι εγκα-                  τεστηµένη στη σaέση της πλιτικής µε την ικνµία,α+ύ αυτήν τη σaέση έρaεται να                  εhαρθρώσει.Yπάρaει, επµένως, ένα πρνµιακ  σηµεί πρσέγγισης της κρίσης: η                  πλιτική ικνµία της κρίσης.                     Σε αυτ  τ πλαίσι θα ήθελα να εστιάσω πι αναλυτικά, σε πέντε πτυaές της κρί-                  σης, σε πέντε α+ρµές -αν θέλετε- ώστε να αναδειaθύν ρισµένες σκτεινές της                  πλευρές -  aι µε την έννια των κακών ή σατανικών πλευρών- αλλά εκείνων των πλευ-                  ρών πυ έaυν µείνει στ ηµί+ως, στη σκιά.                                                        67
       
       
     





